BRV

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

Ik ben morgen in het archief en mss heb ik tijd om even te kijken in het BRV. Weet iemand toevallig welke stukken gaan over Batterie Termunten? Of kun je gewoon daar aan de balie vragen? Ik heb echt 0,0 ervaring met archieven. Bvd.

[edit] ik ben dit wel aan het doorbladeren http://www.nationaalarchief.nl/webviews ... eid=N443BD" target="_blank Maar zoals ik al zei ik heb er weinig verstand van :D
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: BRV

Bericht door ducatim901 »

Ha die Erwin,
Je kan bij het NA gewoon naar binnen lopen en als je je paspoortofrijbewijs meeneemt dan kun je je meteen inschrijven en daarna kun je ook het archief in.
Morgen (Dinsdag) is het archief tot 21:00 open, als je wat aanvraagt ga er dan van uit dat je een half uurtje moet wachten eer je je spullen hebt...kun je mooi even in de andere mappen kijken, of er nog wat leuks tussen zit.
Als je er wat meer (met het archief) gaat doen ga er dan van uit dat niet alles wat je aanvraagd een voltreffer is, het ligt er ook een beetje aan hoe breed je interesse is.
Zoek voor defensie vooral in de hoek van 2.13.nogwat.
Ben er morgen rond een uur of half zes, als het niet te druk is op de weg misschien nog wel wat eerder.
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Sjarel
Berichten: 130
Lid geworden op: 21 feb 2009, 21:44
Locatie: Burgh-Haamstede

Re: BRV

Bericht door Sjarel »

Maakt het ook uit wat je leeftijd is bij het archief of moet er als je onder de 18 bent een ouder ofzo bij zijn?
en is de inschrijving gratis of?
Gebruikersavatar
ducatim901
Berichten: 4027
Lid geworden op: 19 feb 2008, 20:52

Re: BRV

Bericht door ducatim901 »

Het jongste dat ik heb zien wandelen was een jaar of 16, als je je kan legitimeren dan mag je naar binnen...
Groeten Jack.
Gilles de la Tourelle, de vloek aller koepels!
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

In de Inventaris pdf van het Nationaal Archief staat ook de naam Centrale Archiefselectiedienst, Winschoten? Is het BRV daar ook te raadplegen? Dat is voor mij dichterbij denk ik.

Als het goed is liggen de stukken voor ons hoofdonderzoek al klaar als we aankomen. Verder heb ik een printje met daarop een een selectie uit het BRV, dus ik zie wel morgen wat er te vinden is allemaal :D
jan lugtmeijer †

Re: BRV

Bericht door jan lugtmeijer † »

Hoi erwin,
Het CAD in Winschoten is het bedrijf dat het bunkerarchief geinventariseerd heeft. Die hebben het archief daarna overgedragen aan het Nationaal Archief
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

Bedankt Jan, weer wat geleerd.

Kom net terug. De dosiers waar we voor kwamen was een grote bingo!! Daarnaast nog een 3tal dosiers uit het BRV gevraagd. Damn wat een informatie, ik ga daar maar eens wat vaker heen hehe.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

Gisteren de hele dag gespendeerd in het archief. Een welkome verandering was dat je nu gewoon alles mag fotograferen!! Dus gelijk de camera mee naar binnen en je kan los op je eigen werkplek.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door Remco de Goede »

ErwinZ schreef:Gisteren de hele dag gespendeerd in het archief. Een welkome verandering was dat je nu gewoon alles mag fotograferen!! Dus gelijk de camera mee naar binnen en je kan los op je eigen werkplek.
Dat is idd een prettige wijziging, ik was aangenaam verrast een paar weken geleden, nu kan je lekker gelijk aan de slag en hoef je niet te wachten tot je een foto tafel hebt.
Gebruikersavatar
Janus X
Berichten: 714
Lid geworden op: 15 nov 2009, 02:28
Locatie: Koudekerke (zld)

Re: BRV

Bericht door Janus X »

Ik moet het BRV ook eens raadplegen want ik heb ook een paar vermoeddens :P

Ramon
Wahnsinnige Fahrt Voraus !
Gebruikersavatar
tim
Berichten: 3125
Lid geworden op: 18 feb 2008, 21:50
Locatie: scheveningen
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door tim »

mag je nu gewoon aan een van de tafels fotograferen, of hoef je niet meer te reserveren voor een ''fototafel''?
gr, tim
Zur aktiven panzerabwehr stehen langs der HKL zahlreiche geschutze und panzerbrechende waffen zur verfugung
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

Je mag nu aan elke tafel fotograferen.
Gebruikersavatar
WimVe
Donateur
Donateur
Berichten: 1496
Lid geworden op: 13 aug 2009, 09:00
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door WimVe »

Op een van mijn zoektochten op het net ben ik deze file tegengekomen, mischien al bekend.

Inventaris van het archief van het 2e Geniecommandement Bureau Registratie Verdedigingswerken 'Bunkerarchief'
van het Ministerie van Defensie (1923 -) 1946 - 1987 (1992)
2.13.167_bunkerarchief.zip

De Beer pagina 345-348.... :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2177
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door Ruud »

tim schreef:mag je nu gewoon aan een van de tafels fotograferen, of hoef je niet meer te reserveren voor een ''fototafel''?
gr, tim
Er zijn maar drie statieven, dus als je dit wilt gebruiken dien je er wel vroeg bij te zijn.
groeten, Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: BRV

Bericht door ErwinZ »

WimVe schreef:Op een van mijn zoektochten op het net ben ik deze file tegengekomen, mischien al bekend.
Goedemorgen Wim!! :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”