Archief Freiburg

Discussie en uitwisseling omtrent archieven en cartografie m.b.t. de Tweede Wereldoorlog en Fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3233
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Archief Freiburg

Bericht door Remco de Goede »

Ik ben van plan om binnenkort een keer naar Freiburg te gaan samen met Mark (Markies) om informatie over Locatie Overvoorde (Rijswijk) te proberen te bemachtigen.

Is er een webiste van dit archief en heeft iemand tips,. suggesties etc etc.
jan lugtmeijer †

Re: Archief Freiburg

Bericht door jan lugtmeijer † »

Hoi Remco,

http://www.bundesarchiv.de/aufgaben_org ... index.html

Kleine tip, zo duidelijk mogelijk op de formulieren aangeven wat je gekopieerd wilt hebben en op welk formaat etc. Het kopieerwerk wordt namelijk uitbesteed.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Archief Freiburg

Bericht door ErwinZ »

Ik ben van plan om binnenkort naar het Bundesarchiv te gaan. Ik moet alleen nog uitzoeken of dat Berlijn wordt of Freiburg.
Mijn vraag nu is; kun je daar gewoon heen en naar binnen lopen zoals bij het NA of moet je vantevoren toegang vragen? Na het lezen van hun site was me dat niet helemaal duidelijk.
Zijn de SS archieven in Duitsland openbaar? Dit in tegenstelling van b.v. het CABR in Den Haag?
Gebruikersavatar
Ruud
Berichten: 2178
Lid geworden op: 18 feb 2008, 11:36
Locatie: Festung IJmuiden
Contacteer:

Re: Archief Freiburg

Bericht door Ruud »

ErwinZ schreef:Ik ben van plan om binnenkort naar het Bundesarchiv te gaan. Ik moet alleen nog uitzoeken of dat Berlijn wordt of Freiburg.
Mijn vraag nu is; kun je daar gewoon heen en naar binnen lopen zoals bij het NA of moet je vantevoren toegang vragen? Na het lezen van hun site was me dat niet helemaal duidelijk.
Zijn de SS archieven in Duitsland openbaar? Dit in tegenstelling van b.v. het CABR in Den Haag?
Je moet een afspraak maken. Volgens mij staat de index (deels) op internet .... anders even bellen.
Succes,
Ruud
Bunker Archief IJmuiden
BunkerArchief.NL
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: Archief Freiburg

Bericht door ErwinZ »

Nou de vreugde was van korte duur. Kreeg net een mailtje dat er geen plek is vanwege een bebouwing. Halverwege september is er weer plek :evil:

Dat terwijl de vakantie daaromheen was gepland.
Plaats reactie

Terug naar “Archieven & Cartografie”