Indicatieve Kaart Militair Erfgoed

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maarten-stahlbeton
Berichten: 1234
Lid geworden op: 20 feb 2008, 22:16
Contacteer:

Indicatieve Kaart Militair Erfgoed

Bericht door maarten-stahlbeton »

Vandaag hoorde ik op Radio 1 een stukje over een nieuw platform voor beleidsmakers.
De Indicatieve Kaart Militair Erfgoed - kortweg de IKME- geeft voor Nederland een landelijk overzicht op een kleine schaal van de (verwachte) ligging van resten van ondergronds militair erfgoed.
http://ikme.nl/

Persoonlijk heb ik een dubbel gevoel bij deze site, in het interview werd al aangehaald dat het een "user-based" systeem is. Wellicht dat de stichting zelf data blijft toevoegen, maar stokt de toevoer van content dan blijft het het zoveelste online platform.

Tot nu toe staan alleen de bekendere dingen op de kaart, maar ik mis nog een hele hoop.

Met Firefox doet de kaart het overigens niet, met Chrome lukt het wel.
Lord of the Ringstand
Gebruikersavatar
AvB
Berichten: 4102
Lid geworden op: 13 feb 2008, 18:48
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Indicatieve Kaart Militair Erfgoed

Bericht door AvB »

De kaart met verschillende overlays en kaarten is leuk. Detaillering wordt natuurlijk een probleem, want niet elke loopgraaf kan door RAAP in kaart worden gebracht. Maar het zou interessant zijn om eens al die krachten te bundelen. Alleen wie heeft daar belang bij. Dat is de grote vraag.
Nicht ärgern - Nur wundern!
Gebruikersavatar
Danny
Berichten: 1413
Lid geworden op: 11 feb 2008, 11:33
Locatie: Stützpunkt Grüppe Katwijk
Contacteer:

Re: Indicatieve Kaart Militair Erfgoed

Bericht door Danny »

Ik kan wel eens contact opnemen met Ruurd van RAAP om te kijken of er mogelijkheden zijn om een connectie met het Fortificatie Forum aan te gaan. Hoewel zij veel weten vanuit veldwerk en onderzoek, denk ik dat er op dit forum nog een schat aan informatie beschikbaar is die momenteel ontbreekt. Het is helaas wel zo dat ook de onbekendere locaties op die manier open en bloot op het internet komen te staan, met alle mogelijke gevolgen van dien.
Katwijk in Oorlog - Wer zuerst schiesst, hat mehr vom Leben.
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”