434P01 gezocht

Algemene en overige onderwerpen m.b.t. de wereldoorlogen en fortificaties
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

434P01 gezocht

Bericht door Bas de Mos »

Hallo allemaal, we hebben op de Badhuisweg nog slechts 1 pantserdeur nodig. Weet iemand misschien of er nog ergens een beschikbaar is? We hebben al een goede tip gekregen van de vrienden uit IJmuiden maar dat zal nog een gigantische klus zijn, vandaar de hoop dat iemand wat makkelijkers weet :D

Het moet een exemplaar zijn met, van buitenaf gezien, de scharnieren rechts. Voorbeeld:
IMG_9869.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
ErwinZ
Berichten: 1822
Lid geworden op: 23 apr 2008, 15:31
Locatie: AN8637
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door ErwinZ »

Bas de Mos schreef:Het moet een exemplaar zijn met, van buitenaf gezien, de scharnieren rechts. Voorbeeld:
Ze komen toch maar in 1 maat. Ze kunnen omgedraaid worden toch?
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Bas de Mos »

Er zijn linksdraaiende en rechtsdraaiende deuren. Omkeren kan wel maar dan moet je best wel wat dingen aanpassen (schuifpin en grendels, of het kozijn). Liever dus meteen de goede :lol:
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Remco de Goede »

Wat zijn de regels mbt hiertot, stel dat je ergens uit de duinen een deur uit een bunker trekt. Wie is de eigenaar (is dat de grondbezitter (vooral als het een bunker in openbaar gebied is.

En gelden dezelfde regels voor het buitenland?
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Remco de Goede »

Bas de Mos schreef: Liever dus meteen de goede :lol:
Laat mij er lekker buiten ;) :D
Gebruikersavatar
Boef
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 jan 2014, 12:22

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Boef »

Remco de Goede schreef:Wat zijn de regels mbt hiertot, stel dat je ergens uit de duinen een deur uit een bunker trekt. Wie is de eigenaar (is dat de grondbezitter (vooral als het een bunker in openbaar gebied is.

En gelden dezelfde regels voor het buitenland?
Je mag vaak niet eens buiten de paden in een duingebied komen, dus vanaf dat punt zit je al fout. De eigenaar is over het algemeen de beheerder van het gebied waarin de bunker staat. Dus voor Nederland is dat vaak Natuurmonumenten of het provinciale landschap. Een enkele keer heeft een gemeente of Rijkswaterstaat zelf een duingebied in beheer, in dat geval is deze de eigenaar van alles wat op en in de grond staat en ligt. In een polder- of stedelijk gebied buiten particulier terrein is de eigenaar de gemeente of provincie, op particulier terrein spreekt het natuurlijk voor zich. Ze zijn nooit van 'niemand'.

Buiten dat, wat in een bunker hangt/ligt/staat hoort in die bunker en moet daar ook gewoon blijven, maar daar verschillen de meningen over. En het praktisch aspect van een deur van 600+ kilo uit een bunker harken laten we dan nog buiten beschouwing.
Nie feige sein!
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Bas de Mos »

Het leek me vanzelfspreken dat ik een legale deur zoek ;) We hebben voorheen vaker deuren uit bunkers mogen halen in goede samenspraak met de gemeente en vleermuiswerkgroep, maar nu zijn er weinig plekken meer binnen de gemeentegrenzen van Den Haag waar dat enigszinds te doen is.
IMG_7277.jpg
Remco jij mag ook aan de scharnieren gaan hangen hoor :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
Remco de Goede
Berichten: 3232
Lid geworden op: 11 feb 2008, 08:54
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Remco de Goede »

Ik begrijp dat je het legaal wilt doen maar was gewoon benieuwd naar de regels hieromtrend. Is er in HvH niet ergens een particulier waar je er een uit mag halen. Zat mensen met een bunker in de tuin daar. Wellicht de 639 of een 502 of 134 daar in hetzelfde steunpunt.
Gebruikersavatar
Bas de Mos
Berichten: 1073
Lid geworden op: 24 feb 2008, 22:22
Contacteer:

Re: 434P01 gezocht

Bericht door Bas de Mos »

Das een goeie. Hopen dat ze niet allemaal zo moeilijk zijn als de eigenaar van de 608 daarzo.

Ik heb ook begrepen dat het altijd van iemand is, en dat het zo ver kan gaan dat het van 'het rijk' is als die eigenaar is van de grond (zal misschien eerder de provincie zijn), maar wat ik nu aantrof doet anders vermoeden:

Punt 6 van deze website is wel interessant: http://gemeente.groningen.nl/archeologi ... lde-vragen
Alsook deze quote van het politieforum:
Bij een goed dat verborgen is geweest dusdanig dat het door de eigenaar niet meer kan worden opgespoord is sprake van schatgraven, mits het een zaak van waarde betreft.
In dat geval is er sprake van gedeelde eigendom van de vinder en de eigenaar van de grond.
Als vinder / ontdekker bent u alsdan verplicht aangifte te doen van uw vondst bij de gemeente.

Als het een zaak van geen of geringe waarde betreft dan wordt u door het vinden eigenaar.

Ik vraag mij af waarvoor u een boete heeft gekregen.
De agent had ook niet het recht om inlevering van de gevonden voorwerpen van u te verlangen (u bent immers eigenaar); hij maakt zich in feite schuldig aan diefstal.

U kunt verlangen dat de spullen onmiddellijk aan u, als rechtmatige eigenaar, worden teruggegeven.
Gebruikersavatar
scolty
Berichten: 321
Lid geworden op: 23 nov 2011, 23:46
Locatie: Groningen

Re: 434P01 gezocht

Bericht door scolty »

Ik denk niet dat ze zo heel moeilijk zullen doen om bunkers als zijnde archeologische monumenten. Als vuistregel word een ouderdom van 50 jaar aangehouden. Alles ouder dan 50 jaar wordt gezien als archeologie. Het spreekt voor zich dat hier nogal losjes mee omgesprongen wordt ;)
"Absence of evidence is no evidence of absence."
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Onderwerpen”